Första grillningen i Borrlövsta



Danny och jag hämtade Oliver på dagis tillsammans. Efter  att ha inhandlat lite mat tog vi bilen till Borrlövsta. Det var ett underbart vårväder och solen sken och det var jättevarmt!

Medans vi väntade på grillen tog jag fram krattan och krattade lite. Plockade massor av nedfallna grenar som jag lade i en hög mitt på tomten. Vi tänkte att vi kanske skulle ta och elda lite på söndag för att få bort all bråte. Oliver mös och gick runt  och grejade med pinnar och skottkärra. Han trivs verkligen jättebra när han får vara ute och leka.

Vi grillade kött, lök och Halomi ost (hur nu det stavas) Till det åt vi potatissallad. Eftersom stugan är helt igenproppad med saker så kom vi knappt in i stugan för att ta fram saker vi behövde. Vi insåg snart att alla bestick låg hemma i stan. Men vi tog vad vi hade! (tur att inte livsmedelsverket var där och kollade in hur vi åt och med vad)

Halv åtta var vi hemma igen och då höll solen på att gå ner. En underbar eftermiddag/kväll. Hoppas hela helgen får samma väder som idag!

 

                           Oliver bär fram stekspaden.


 

             Vår lilla lilla stuga på vår stora stora tomt!


 

                                     Kaos inne i huset.


 

                                            Sommarstugan


 

                   Vår middag och våra fina bestick...


 

                     Oliver äter potatissallad med slev!




       Blöjbyte! Blä tyckte Oliver när han såg innehållet....

  


Skrivet av: Carro

stuga är ju JÄTTEFIN!!

tänkte mig inte alls såhär, underbart!

kommer gärna ut och grillar i sommar, bara så ni vet. jag älskar kortet på min finne, ser inte ut att göra ont eller? haha!!



att du bloggat så länge här, de visste ja inte!!

du är bäst!

2009-04-04 @ 09:49:46
URL: http://carotten.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Hallåj!

Vänta tills du får se poolen...

Har du någon tandkräm kvar???? ;)

Puss puss!

2009-04-04 @ 18:12:43
URL: http://fredricamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0