Tisdag morgon

Klockan ringde klockan sex. Idag var det motigt att gå upp. Måste börja lägga mig lite tidigare. Men det är så skönt att sitta uppe på kvällarna när Oliver sover och allt är tyst.

Påväg till Maxi nu. Börjar jobba klockan sju. Börjar dagen med att fylla upp i ciggskåpen. Känns skönt att veta att det är nästan fullt då jag fyllde på igår också. Kommer inte mötas av samma syn som igår. Igår när jag kom till jobbet möttes jag av K A O S !!! Men som vi lärde oss på kursen, det som är kaos för mig är inte det för en annan. Tycker dock att kuponger ska finnas till alla spel, travtidningar från lördagen ska inte stå kvar på måndag morgon och bänkarna ska vara tomma och rena. Ingen rolig syn att mötas av gamla chokladpapper och läskflaskor som man inte vet vem som äger. Men jag klagar inte. När tidningsskåpet är fullt av gamla tidningar är det väl helt ok att lägga dem på golvet utanför skåpet istället? Det är lättare än att tömma skåpet. Och varför ta bort gamla stryktips och måltipskuponger. Man måste tänka på miljön! De kan man ju använda veckan efter också. Har man tur läser inte kunden vilka matcher han spelar på. Och varför byta kampanj? Vi kan väl köra Keno en vecka till fast resten av landet kör Triss. Men jag klagar inte...

En kund sa till mig : Det finns inga jobbiga människor, de tänker bara annorlunda!!!

Nu ska jag pussa Oliven och dra. Ska skaka liv i Danny också!

Höres!


Skrivet av: rosi

Visste inte att du hade en blogg, varför har du inte sagt något.





2009-04-07 @ 11:14:59
Skrivet av: Freddis

Jag gjorde ju just det! ;)

2009-04-07 @ 17:45:41

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0