Kantareller vart jag än ser...

... kanske inte riktigt men nästan. Jag, D och svärmor traskade iväg in i Moralundsskogen. Ewa och jag hade varsin korg och D en systembolagspåse. Vårt mål var att fylla våra medhavda korgar / påse med gula härliga kantareller.



Vi hittade en del kantareller men vi fyllde inte några korgar. Tillsammans blev det ungefär en liter när det var rensat och klart. Jag tog hem dem och ska försöka mig på en svamppaj imorgon. Blir den god är det ju kanon för det är ingen annan i familjen som kommer våga smaka.

Vill ut igen och plocka. Det är så kul att gå i skogen. Rogivande och tyst. Sen blir det ju extra roligt när man hittar de gula kantarellerna. Skogens guld - som svärmor sa.





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0