Måste man vara så påstridig?

Precis när Oliver och jag kom ut ur huset började det att regna. Typiskt! Tänkte att vi går till affären i alla fall. Mjölken var slut så det var ett måste. Då fick jag ett sms av Rosi - det var Borrelia! Sms:ade tillbaka att vi skulle mötas vid affären.

Tänk hon ringde sjukupplysningen 2 ggr i går och vård C 2. Alla sa att det inte var Borrelia och att hon bara skulle vänta tills det gick över. Att hon kunde badda med något antibakteriellt. Rosi tröttnade på alla nej och gick ner till Vård C och visade sina utslag. Kvinnan på vård c sa att hon minsann jobbat i skärgården i massor av år och att Borrelia inte såg ut så där.... Fick en tid i dag i alla fall. Och nu visade det sig att det var Borrelia - sjukt! Ska man behöva vara så påstridig för att få hjälp?

Vi gick in i affären och handlade lite. Oliver tog en barnkundvagn för första gången. Han tyckte att det var jätteskoj. Höll på att bli lite mycket mjölk bara. Lassade i typ åtta stycken innan jag såg vad han gjorde, haha! Sen snackade vi lite innan vi sa hej till Rosi och gick hem igen i regnet.

Fixade lunch till Oliver och nu ligger han i sängen och försöker somna in. Jag sitter här med en kopp kaffe och softar.(I min fantasi har jag en god bakelse bredvid också)  Klockan två ska vi möta Veronica utanför Biotopia. Vore skönt om regnet försvann för det blir cykel ner på stan.





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0