Tog cykeln!

Hade bestämmt mig för att ta cykeln till jobbet idag. Hade för mig att det skulle ta runt 35 - 40 minuter och det stämde ganska så bra. Kvart i nio cyklade jag iväg och jag kom fram lagom till mitt pass som började 9:30.

En rolig sak var att när jag kom fram så svängde jag upp till Maxi och tog till höger, svängde igen och parkerade cykeln. Tittade mig omkring och tyckte att det kändes konstigt. Shit - av gammal vana hade jag ställt cykeln på en parkeringsplats! Haha, min hjärna fattade inte att jag inte hade bilen. Garvade för mig själv och fällde upp stödet igen och gick mot ett cykelställ. Tittade lite om någon sett mig men det tror jag inte att någon gjorde. hahah!

Lagom tempo på jobbet idag. Ingen hysteri som det varit de senaste dagarna. Fellinda var less på jobbet och ville gå hem när jag skulle gå hem. Hon frågade om jag inte ville stanna. Eftersom Victor var borta och jag trodde att D skulle stanna en natt till hos svärmor så sa jag att jag kunde jobba till sju. (Betalt för 6 timmar extra!!!)

Sen visade det sig att D var hemma med Oliver. Jag ringde och pratade med Oliver i telefon. Shit vad jag började längta efter honom. Mitt hjärta! Så sen ångrade jag mig att jag skulle jobba längre men då var det redan försent.

Cyklade som en tok när jag åkte hem och hoppades på att Oliver skulle vara vaken när jag kom hem. Frågade D om han var vaken men han trodde att han sov. Jag gick in för att sitta och titta på honom men han var vaken - Heeeej, Mamma! - sa han när jag klev in. Jag blev aldeles tårögd - mitt älskade barn! Sen gosade jag med honom fast jag visste att han skulle sova. Jag kunde inte låta bli. Längtar tills jag slutar imorgon då ska jag hem och gosa med honom!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0