Gårdagen på Interpress och Golden Hits!

Tåget gick tio över tolv till Stockholm. Vi som åkte var Felinda, Carro, Anders, Vera, Issa och jag. Veronica inhandlade macka på Pressbyrån och jag o Carro blev avis så vi köpte också. (vilket visade sig vara ett smart drag) Jag köpte en med skagenröra och drack Pucko till.

När vi kom till Stockholm tog vi taxi till Interpress i Årsta. Marie stog redo med kortet när vi kom fram. Visade sig att hon skulle få vifta med det många gånger under kvällen.

Marie och Totte visade oss runt på Interpress. Vi fick kolla packning, kundtjänst mm. Höjdpunkten kom när vi var nere i packlokalen. Marie erbjöd oss att plocka så många tidningar vi ville och orkade bära. Först var man försiktig sen slog "gratis är gott" hjärnan igång. Jag plockade x-box tidningar till Victor, en Pokemon till Kevin - National Geografic och en tidning om gamla spel till Danny. Sen var resten till mig. Vakre hjem, House and gardens, Crosstitch mfl. Summan av de tidningar jag tog blev 1822:-. Den dyraste var Vouge för 275:-

När vi lugnat ner oss och alla var nöjda gick vi upp i konferanslokalen. Vi skulle prata kampanjer, uppnådda mål och kommande mål bl.a. Det är ju så att vi på Maxi i Uppsala är bäst på Interpress för andra året i rad. Det var därför vi fick fira denna dag med Golden hits. Vi hade uppnått våra mål och mer därtill.

Innan Golden hits gjorde vi en visit på Nikis bar mittemot Åhlens. Marie köpte in champagne till alla och sen var det fritt val. Jag kände för en öl. Carro var så sugen på ölkorv så vi fick in ett helt fat med olika delikatesser. Tyvärr inga ölkorvar - haha! Så sen beställde vi in ytterligare en skål med ölkorv. Carro njöt!!!

Vi tog en promenad till Golden hits. Det var skönt att komma ut även om det regnade. Stockholm gator var fyllda av fulla studenter. Traktorer och lastbilar åkte runt med nyexaminerade studenter. Fest, fest, fest!!! Synd bara på det tråkiga kalla, regniga vädret.

Golden hits var kanon! Vilken mat - vilken stämning. Vilka artister och vilken show!!! När en av killarna som imiterade Elivis började prata kunde jag inte hålla mig för skratt. Det lät så roligt. Han pratade snabbt och sluddrade. Carro och jag tjöt av skratt. Till slut kunde Elvis inte sjunga utan han skrattade han också. Då började hela publiken att skratta. Sjukt roligt! Efter mat och dryck och show var det dans som gällde. Vi hamnade på dansgolvet med åttiotalshits. Fan va det var bra musik!

Klockan ett var det roliga slut. Vi hade bokat en taxi som stod och väntade på oss. Det kostade 1250:- att åka till Uppsala och det var det värt. 220 i var. Vid det här laget var vi ganska möra och trötta. Alla hade haft en kanon kväll!!! Vi måste nå våra mål så vi får åka på något liknande igen!

Här kommer lite bilder från dagen!

 

            Den här satt inne på kundtoaletten på Interpress.


 

                  Här har vi precis kommit fram till mötet.


 

                           Här ligger tidningar packade.


 

    Anders kollar in nya Pokertidningen som kommer nästa vecka.


 

                             Hammarby flagga i lokalen!


 

        Issa, Carro, Felinda och Anders och påsar med tidningar.


 

                             Här packas tidningarna.


 

                       Ny tidning som kom i veckan.


 

                  Oj, oj!!! Lager killarna gillar brudar...


 

                         Felinda & Issa kollar in kakfatet.


 

                                             Vi är bäst!!!


 

                              Anders i Carros glasögon.


 

                                            Nikis bar.


 

                             Vera, Marie och Felinda.


 

                                       Carro och jag.


 

                           Nu är vi inne på Golden hits!


 

                                           Underhållning!


   

                           Vår mat, lax mm - så himla gott!


 

Efterrätten. Den lilla geggan längst ner till vänster - Mango mousse åt
jag tre stycken av!!!


 

             Servitörens tatuering var enkel men läcker!


 

                                                 Skål!!


 

                                    Härliga drinkar!


  

                            Vera njuter av sin drink!

 

                                             Felinda skålar.


 

                           The King - Elvis Presley


 

                    Issa och hennes syster Dissa - hahah!


 

                                   Party på dansgolvet.




        Alla tidningar som jag fick med mig hem - wow!


Tack alla för en underbar kväll - det var så himla roligt!

Skrivet av: Carro

JA SKRATTAR SÅ JA GRÅTER!!!

Tycker om bilden när vi fyra står med kassar fån Interpress. Jag ser INTE girig ut alls.. Jag står ju med TVÅ KASSAR!!! haha och svettbilden, mums. haha

2009-06-06 @ 08:27:40
URL: http://carotten.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Haha, det gäller att råffa åt sig när man kan!!!

2009-06-06 @ 23:38:03

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0