Midsommarafton

Känns som den regnade bort. Inte för att det kom så mycket regn efter tolv men man var redan írriterad på allt regnande. Vi ställde in resan till Hammarskog och tog en promenad ner till Årsta kyrkan istället. Vi kom lite sent så firandet var redan slut. Men vi fick se en midsommarstång i alla fall. Djur från 4H fanns också där. Oliver tittade lite på fåren och getterna. Victor ville följa med mormor och morfar till Hammarskog så det var bara jag, Danny och Oliver. Sen gick vi hem och sov middag.

Vid fyra åkte vi till mamma och pappa. Tomas med familj var också där. Vi käkade silltårta, sill, färskpotatis mm. Tog 2 nubbar och en öl. Vi sjöng lite visor ur sånghäften som mamma plockat fram. Jag kompade även med lite blockflöjt. Kan fortfarande spela Spanien på den. Lyckades även med Blinka lilla stjärna. (Blockflöjtslektionerna för 31 år sen sitter spikade i minnet haha)

Känns som vi åt och åt. Spelade lite Kubb men det är svårt när det är så blandat. Någon är nykter och någon onykter, en ska följa reglerna och en vill va snäll mot barnen. De ännu mindre barnen vill leka med kubbarna och det större barnet tycker att alla är löjliga och bara förstör. Inte lätt som ni förstår...

Halv tio gick vi hem - utan barn! Mamma frågade om de skulle stanna och jag tyckte det var en bra idé. Jag börjar jobba klockan sju imorgon (inte lika bra idé...) och Danny tyckte det skulle bli skönt att få sova ut. Pappa och mamma skulle komma upp till Maxi och hälsa på imorgon.


Skrivet av: Camilla

Jaaa jag tyckte synd om "den stora" när vi spelade kubb, inte lätt att tillfredsställa alla...vad gör man?! Kan nämna att jag var den enda som var vaken vid ca 22.30. Två sov i Melkers säng (och det hjälpte inte att jag försökte väcka den ena, han fattade ingenting - för många snaps eller för mycket vin ;?) och en i våra sängar. Jag käkade lite chips och satt framför datorn en stund! Kramen

2009-06-20 @ 09:24:02
Skrivet av: Freddis

Visst är det underbart när alla "barn" sover. Mina barn blev ju kvar hos mormor och den andra somnade i Kevins säng. Så skönt när man får va för sig själv för ett tag. ;)

2009-06-20 @ 15:46:54

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0