Biverkningar

Jaha, nu kom Victor hem från skolan. Ont i huvudet, illamående och feber. Tog sprutan vid elva så en reaktion var ju väntad.

Klockan ett ringde Kevins fröken och sa att Kevin var dålig. Han ligger nu i rummet bredvid med feber och huvudvärk. Blir väl att boka en ny tid till honom för influensan om han inte är pigg imorgon.

Själv ska jag strax bege mig till jobbet. Känns förjävligt att åka hemifrån när alla mår dåligt. Jag mår också dåligt - av att veta att det ska cyklas två mil. Visst, jag kan ta bussen MEN jag vill inte stå själv halv elva inatt och invänta bussen. Busshållplatsen ligger avsides precis bredvid en skog. Som gjort för en våldtäktsman att invänta sitt offer. Känns faktiskt tryggare att cykla.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0