Crazy sunday!

Idag var det verkligen crazy i förbutiken. Vet inte om jag kommer ihåg allt konstigt som hände men jag ska berätta en del.

Första gången var när Carro stod med en kund och jag med en annan. Då hör jag någon som ropar HALLÅÅÅÅÅ!  Jag tittar till Carros kö och ser att hon håller på och hjälper en man i rullstol att knappa in hans samtalscheck på mobilen.  Kan du komma och hjälpa din kollega för hon verkar inte kunna klara av det här, skriker han högt. Jag svarar att Carro är nog bättre på det där än vad jag är. Carro svarar då högt och tydligt att hon aldrig laddat på ett Telenor kort förrut men att hon KAN LÄSA SIG TILL HUR MAN GÖR!

Ja, ha svarade kunden och satt kvar och väntade. Han förstod inte att hon menade att han också hade klarat av det om han läst instruktionerna. DET STÅR TYDLIGT I TELEFONEN PRECIS HUR MAN GÖR, svarade Carro. Jag visste att hon var skitförbannad men det fattade inte kunden. Han såg bara hennes leende. haha! I spelbutiken har vi väldigt bra pokerfaces!

Sen gjorde jag bort mig. Carro och Daniel stod och hjälpte en kund medans jag fyllde på cigaretter. Samtidigt så hade vi en konverstation om att Carro skulle bli fet när hon var gravid. Jag såg inte att det kom fram en fet kund så jag fortsatte mitt prat. Sen när kunden gått sa Carro - va fan såg du inte hur stor hon var? Vadå...

Carro fick mig även att tömma kassan på alla hundringar och nästan alla femtiolappar. Kom en kund som vunnit 8000 på travet. Jag hade haft en kund med samma vinst en tjugo minuter innan så jag tänkte ringa för att höra om det fanns pengar kvar i kassan. Jo, sa Carro - det finns massor! Men... Jo, sa hon igen, DET FINNS!!! Jag tryckte ut mina pengar och vips - hundralapparn flög ut och när de var slut kom femtiolapparna. Hela golvet var fullt. Kunden skrattade högt. Men jag trodde.... CARRO!!!! Där stod jag med femtio hundralappar och sextio femtiolappar liggandes på golvet. haha - kunden hade jätteroligt åt oss...

Sen skulle Carro dra ut sex rader på Stryktipset till sin svåger. Hon frågade mig hur man skulle göra för att få rader hela vägen till höger och sen rakt ner???????? Jag fattade ingenting och trodde att han skulle ha sex system på samma kupong. Jag sa att det går nog inte men hon sa att det gick visst. Jag frågade honom varför han inte kunde göra dem på sex olika lappar som man normalt gör men det ville han inte. Sen efter fem minuters tryckande lyckades Carro få ut en system kupong och en med enkelrader. Titta sa hon - så här ska det vara! Men, Carro... det där är ju enkelrader. Basic!

Massa bus och kul som ni hör. Måste kanske upplevas på plats för att man ska fatta men jag försöker att beskriva så man förstår även om man inte är insatt.

Nu ska jag sova. Klockan ringer kvart över fem imorgon bitti. Sen ska jag köra ett fyrtiominuters spinningpass.

 

Skrivet av: Carro

hahahahahaha jag skrattar så jag gråtar!

2009-11-09 @ 05:49:42
URL: http://carotten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0