Det gick!

Jag överlevde dagen på Maxi trots min brist på sömn och tackvare bullar och wienerbröd!

Onsdagar är jag ju normalt ledig och jag har nog inte jobbat onsdag sen innan jag var mammaledig. Vilket tempo! Det var nog kö nästan hela dagen. 12 - 20 bara försvann. (lite överdrivet kanske men nästan...)

Andelar på Lotto, Bomben, V64 och Keno - allt såldes! De två sista andelarna kan jag dock meddela att vi fick iväg en timme efter spelstopp. Jag som inte jobbar onsdagar hade ingen susning om spelstoppstider. Trodde Lotto, Keno och V64 stängde sju men det var ju fel. Lotto stängde redan kvart över fem men då hade vi faktiskt redan sålt iväg alla andelar - trots att vi gjorde 15 nya Lotto runt klockan 13. Att Keno stängde sex betydde ju inte att vi inte kunde sälja andelarna ändå... Sålde en kvart i sju och klockan sju hade Fellinda turen att få en kund som ville ha.

Sista timmen var det jag och Carro med hjälp av Sara som stod i spel. Andelar tills imorgon snickrades ihop med en himla fart. Så skönt att jobba med Carro för hon och jag är precis lika dana. Allt ska stå rakt, på sina platser, andelstavlorna ska vara fulla och inga gamla skyltar får sitta uppe. (skyltarna ska helst plockas bort medans man slår in sista andelen - hahah)

Slutade jobba vid åtta, bytte om och gick mot bussen. Pratade med Lotta hela tiden medans jag väntade på bussen som kom 20:37. Sen när bussen kom fick jag plötsligt sällskap av Veronica ner på stan. Vi inväntade våra bussar tillsammans utanför Åhlens. När jag äntligen klev av bussen hemma var klockan tjugo över nio!!! 

Det tog alltså nästan en och en halv timme att ta sig hem, sjukt!

 



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0