Tystnaden - så underbar!

Jag njuter. Är ensam hemma och det är tyst. Det enda som hörs är knapparna på databordet när jag skriver. Ungarna är i skolan och på dagis och D gick med Roger till IKEA vid kvart över nio.

Det här är lycka - Ensam hemma!

Låter kanske inte så märkvärdigt för en del men för mig är det så skönt. Visst jag rapar och skiter när de andra är hemma också men endå. En frihetskänsla - gör vad du vill och hur du vill - typ. Och njut av tystnaden. Med tre ungar i familjen och en halvdöv sambo kan jag säga att här hemma är det alltid hög ljudnivå.

Har tillbringat första timmen på facebook, atg.se, aftonbladet och andras bloggar. Nu när jag skrivit klart ska jag lägga mig och sova en timme innan jag drar till jobbet. 

Fredag, regn och barnbidrag kan bara betyda en sak - ett fullknökat Maxi. Oj vad vi ska sälja andelar!





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0