Crazy shopping!

I onsdags shoppade jag loss efter månader av ingen shopping alls. Kände att jag behövde en hel del och har inget dåligt samvete alls över att ha handlat. Jag tycker att jag var värd varenda krona!

Var in till Marlene på Vila och hon är ju alltid en idé spruta. Hon plockade fram och jag försökte hänga med i trenderna, haha. Hade köpt ett par jeanstights på Gina men hon sa att de inte var bra eftersom det var resår. Det skulle bara åka ner. Hon visade ett par snygga som hon hade istället och ja, jag köpte dem. Visade sig sen att hon hade rätt och t.o.m D sa att Vilas var snyggare och att de från Gina rynkade sig.

Hittade ett par lågklackade stövlar med högt skaft på Sko August. Precis vad jag behövde då det inte är så skönt att knalla runt med högklackat och barnvagn. Lämnade in de jag fick av D förra året på klackning så nu har jag två par fina stövlar, tjoho!

Mellan shoppingen avnjöt jag en lunch med Veronica. Vi hade inte setts sen i somras så det var trevligt att umgås och äta gott. Jag åt Canneloni med ricottaost och spenat, mums!

Oliver fick lite strumpor från Polarn & Pyret. Jag handlar inte mycket där men strumpor köper jag bara där. De håller så himla bra. Alla som han nu växt ur ligger i en påse till kusin Charlie. De är tvättade massor av gånger men de ser nästan ut som nya. Inga nötningar under och färgerna är bevarade. Helt klart värda 75:- för två par. Hittade en tröja med bilar också som jag köpte när jag ändå var i farten. Den skulle han ha redan igår!

Sen var jag på Mq och köpte Bondelid jeansen som jag velat ha sen länge. Hittade en stickad tröja också men där sa mitt samvete nej. Men jag har inte släppt den än och kanske att jag smyger mig dit...

Sista affären innan jag lämnade Gränby var Hennes. Jag hade medvetet sparat den till sist eftersom jag vet att jag alltid hittar något där som jag vill ha. Problemet nu var att jag hade så mycket påsar att bära att jag inte kunde bläddra mellan kläderna. Ringde till D och sa att han skulle komma och bära åt mig men han trodde att jag skämtade. Han har aldrig sett mig handla så här mycket, haha. Hittade i alla fall en lång finstickad svart tröja och den var jättefin på. Kommer absolut bli en favorit i vinter.

Igår var jag ner och lämnade tillbaka jeansen från Gina. Kom hem med två toppar istället. Fast den ena ska jag returnera imorgon. När jag var in till Marlene för att lämna tillbaka en tunika som verkligen inte var fin på så hittade jag en annan t-shirt istället som precis hade kommit. En vit med en tjej på - jätteläcker!

Nu ligger alla påsar på golvet i sovrummet. Skulle ha fixat garderoben redan igår men det blev aldrig av. Nu på morgonen skulle jag ta nya tag men det blev aldrig av. Skjuter fram det till imorgon förmiddag...




Flera lappar fattigare och med träningsvärk i armarna (haha) känner jag mig supernöjd. Känns underbart att kunna klä sig snyggt igen. Sa till D att nu behöver jag inte stå och grina på morgonen och gnälla över att jag inte har något att sätta på mig. Då svarade han att det kommer jag göra ändå... :)


Skrivet av: Camilla R

Fina kläder och kul med lite crazy shopping... Den svarta långa stickade tröjan från hm känner jag igen, köpte den häromdagen, superskön och användbar!Det var du a b s o l u t värd! Kram

2009-10-10 @ 19:11:57
Skrivet av: Freddis

Tack, tack! Kläderna ligger kvar i påsarna ännu. Måste fixa min stora garderob innan jag kan fylla på med det nya... ;)

2009-10-10 @ 23:08:27

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0