Underbar lördagsmorgon!

Missade tvättiden klockan sju men vad gör det när man får sova till halv nio?! Det är fösta gången som Oliver sover så länge. Känns underbart att få vakna utvilad.

Regnet öser ner och det blåser, riktigt höstväder. Ska strax sätta på kaffebryggaren och funderar även på att baka något. Oliver leker fint framför tv:n. Det är lugnt och skönt. Victor och Danny sover skönt i sina sängar. En riktig myslördag. Kan det börja bättre?

Igår var vi hemma hos Anneth och Roger. Det bjöds på italienskt - sallad - ostar - plock! Alltid lika gott och av någon anledning är det något som alltid står på bordet när vi umgås - hos dem och hos oss. Måste bero på att vi är lika förtjusta i det alla fyra.

Vid nio dök Camilla och Niclas också upp. Vi hade det så trevligt så. Jag blev så himla trött så jag tog en "power napp" runt tio. Det var så skönt att somna in i soffan medans de satt och pratade. En halvtimme senare var jag pigg igen. 

Vi hade två flaskor Masi med oss men de smakade skit! Blev så himla besviken. Ibland smakar de inte bra - var ju lika på nyårsafton. Danny drack endå men jag fick vin av Anneth istället. Ett glas räckte hela kvällen.

Oliver var så snäll. Han fick ett paket av Anneth när vi kom med en duplo cementblandare i. Han lekte länge med den. Sen hittade han en papperspåse som han fyllde med tvättsvampar. Han bar på den där påsen hela kvällen. Vid kvart över tio somnade han i Anneths knä. Underbara Oliver sov sen på dubbelsängen tills jag klädde på honom runt kvart över tolv. Inget grin eller tårar alls när vi åkte hem. Satt så fint på cykeln och somnade snällt igen när vi kom hem.

Fick väcka Danny också när vi skulle hem. Han somnade runt elva på soffan. Tänk att det är alltid någon som sover när vi umgås. Jag, Roger, Danny eller Niclas. Camilla och Anneth är dock alltid vakna. De vindrickande, pratglada tanterna har inte tid att somna - hahah!

Nu ska jag mysa med Oliver!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0