Har rensat svamp!


Morgonen rullar på och fortfarande är det två som sover. Har "roat" mig med att rensa svampen som jag plockade igår. Ska strax ner i tvättstugan och plocka ur tvättomgång nr 2. Hade turen att det var ledigt 10 - 13 också. Då behöver man inte springa som en dåre upp och ner mellan maskinbyte och torktumling.

Det är vattenläcka i huset. Varmvatten rinner i trappen. Hissen är avstängd så det är ett himla kånkande med IKEA kassar fulla med skittvätt och Oliver som ska ha hjälp ner för trappen. Luktar unken varm betong i hela trapphuset. Känns underbart att vi inte har någon läcka inne i vår lägenhet i alla fall. Kan stå ut med att de stängt av varmvattnet.

Plockade bort en fästing från magen i morse så med min tur får jag väl Borelia nu.

I love my life!!!


Skrivet av: Ewa

Eländes elände.....

Vad ska du göra av svampen? Paj, omelett eller en god sås?

Vad jobbigt med vattnet, är det från ngn lägenhet eller?

Passa på att gå ut i det fina vädret, kanske sista vackra dan... nä det kommer nog fler!

Kram till er alla

2009-09-20 @ 12:24:48
Skrivet av: Freddis

Har stekt upp all svamp nu och lagt i fryspåsar. Blir goda mackor till mig själv i höst då ingen annan i familjen äter svamp. Kram Fredrica

2009-09-20 @ 20:53:33
Skrivet av: robin hood

mysig blogg! :]

2009-09-21 @ 07:26:33
URL: http://matildasoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0