Jälladagen

Vi var även ut till Jälladagen. Eftersom vi var så många och vi bara hade en bil fick pappa åka två vändor. Men det gick ju bra när det var så nära.

Mamma köade till traktoråkning medans pappa hämtade mig, Oliver och Victor. När vi kom till Jälla var hon längst fram i kön. Oliver åkte med Victor och jag fick åka med Meja. Oliver var helt lyrisk och Meja grinade. Jag sa åt killen som körde att han kunde vända och åka hem. Traktorer var inget för Meja.

Sen gick vi runt och tittade lite i ladugården. Stackars kossor - vilket liv de lever. Föder en unge och får ha den i två dagar sen separeras de. För att vi ska få dricka mjölk!

Vi var väl i Jälla i två timmar innan pappa skjutsade hem oss. När vi kom hem sov Oliver och jag middag i två och en halv timme.




Fler bilder från Jälla hittar du på den här sidan!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0