FULLT UPP

När jag lämnade Oliver på dagis kvart över nio fick jag veta att städdagen var inställd pga vädret. Jag var ju ledig men det kändes så konstigt att ta hem Oliver igen så han fick stanna.

Först åkte jag och Danny med bil (!) till IKEA. Vi käkade frulle och sen tog vi ett varv i varuhuset. Man börjar kunna det ganska bra nu men oj vad det har ramlat in nyheter. Vi hitta en jättebra säng som skulle passa oss - en mindre - med lådor under. Totalt skulle den med madrasser och annat gå på 10 000 så vi får nog hoppa den ett tag. Vi inhandlade i alla fall två stycken skoskåp som ska stå i lilla hallen.

Sprang även in till Stadium och köpte en jacka till Kevin. Den hade kostat 600 och nu kostade den 240:-. En Everest regn/vindjacka av lite tjockare tyg. Kanon snygg! Önskar att det hade funnits en likadan till Oliver.

Sen åkte jag hem med Danny innan jag for vidare hem till Lisa. Jag har ju inte hunnit med att träffa nya Loar så idag tog jag mig tid. Tänk att två ungar kan vara så olika - han var inte ett dugg lik Ossian. När Lisa gick ner och hämtade Ossian på dagis satt jag med honom i famnen. Lite sugen blir man...

Hemma igen plockade jag upp Danny och styrde Skodan mot Rusta. Vi skulle köpa fog och kontakter. Vidare in på Coop för inhandling av lite mat. Sen Biltema och åter hem.

Tog en promenad i snön mot dagis och hämtade Oliver klockan fyra. Hade lovat honom att vi skulle fika trots den inställda städdagen så hemma igen fick han munk och mjölk.

Middagen skulle fixas i form av hamburgare med klyftpotatis.

Pappa och mamma kom över för att pappa skulle hjälpa Danny med skåpen. Oliver lekte med mormor och jag diskade och grejade.

Sen plockade vi över alla saker från vardagsrummet till hallen och Kevins rum. Nu ska Danny fixa där i helgen. Oj vad skönt det blir när det gula är borta där också. Blir att åka ut och hitta en fondtapet till vardagsrummet i helgen.

Som ni hör har det varit fullt upp idag. Nu är man ganska så mör. Trots att jag inte har hunnit promenera står stegräknaren på 17 769 - det är helt ok.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0