Plockat sten, sten, sten...

Efter promenaden drog vi till Borrlövsta som vi hade planerat. Innan vi lämnade stan åkte vi förbi Plantagen och köpte femton säckar jord. Oliver ville promt köpa en blomma så det blev en Plox och en Trädgårdsnejlika.

När vi kom ut till landet började det att regna/snöa. Vi blev lite kylda men när vi fick jobba lite så kom värmen åter. Vi bar grenar, krattade löv och plockade sten. Vi koncentrerade oss på stenarna närmast huset. Vi lade alla stenar  på ett ställe på tomten där vi har tänkt att vi ska plantera jordgubbar.

När det blev lunch dax tände Danny grillen. Oliver och han grillade korv och jag åt vegetariska köttbullar. Årets första grillning på landet!

Sen frös jag som en galning så Danny offrade sin dunjacka till mig (jag hade två jackor och väst innan) och tog på sig en kall tröja som han hittade i huset.

Sen plockade vi mer sten innan det var dags att ösa på den nya jorden. Vi hade ju kört ut tio säckar igår så vi hade tjugofem säckar att hälla ut. Kan säga att det var som en fis i rymden - märktes knappt. Men nu är det slätt några meter ut från huset. Oliver och Danny sådde gräs innan vi åkte hem.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0