Idag var jag arg - VANSINNIG!!!

Sorterade ut alla småpengar hemma och fick i hop femtio kronor i femtioöringar. Tog dessa och lade i en påse och promenerade till Årstahallen. Skulle köpa tamponger och mjölk.

När jag kommer fram till kassan frågar jag om jag ska stoppa i alla femtioöringar eller om hon slår dem på trasig sedel? (= man stoppar ner dem i lådan och förvarar dem där under dagen för att sen skicka in dem med resten av det som ska redovisas i kassan) Vi får inte slå på trasig sedel får jag till svars. Dessutom får du inte betala med så mycket småpengar för det blir fullt i myntboxen...

- VA????

- Jag kan inte ta emot så mycket småpengar för det blir fullt.

Jag höll på att bli tokig! Där står jag med ett paket tamponger och tre liter mjölk och får inte betala med vanliga svenska pengar!

- Behåll mjölken då men tampongerna MÅSTE jag ha! När jag var nästan klar sa hon - men du har ju ett pantkvitto i handen? Det är på nio kronor och det ska jag köpa en liter mjölk för svarade jag irriterat.

Vad är det för jävla affär som inte tar emot vanliga mynt. De har inte slutat att gälla ännu och alla tidningar annonserar ju om att man ska använda dem så att de inte blir liggandes. Jag förstår att det blir fullt men man kan A) slå på trasig sedel eller B) tömma automaten.

FUCK ÅRSTAHALLEN!!!

Dessutom får man aldrig ta ut extra pengar heller för de har aldrig några pengar.


Skrivet av: Freddis

Danny och jag garvade idag. Vi var in på Ica i Rasbo och där hade de satt upp en lapp att man väldigt gärna fick betala med SMÅPENGAR och då FRÄMST FEMTIOÖRINGAR OCH KRONOR!!! :)

2010-08-16 @ 22:13:20

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0