Läget är...

... under kontroll.

Alla julklapparna är inhandlade och paketerade. 

Maten som vi ska fixa är inhandlad. De flesta rätterna ligger ute på catering från mamma och svärmor. De får briljera med sina kokkonster och vi slipper stå och svettas framför spisen. (och jag slipper se den döda grisen...)

Jag måste erkänna - jag åt en bit julskinka idag - Danny skulle kasta några skivor. Jag tyckte det var slöseri med att slänga en mördad gris och smakade. Gott var det men mitt samvete vill inte äta någon misshandlad, stressad gris som bott för trångt, aldrig varit ute och våndats på en lastbil påväg till slakteriet där den stått på kö till döden.

Nu blir det snart en visit till soffan och lite slöande framför tv:n.

Imorgon är det julafton! 



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0