Tiden rusar

Klockan går så fort så jag hinner inte med längre. Skulle börja en timme tidigare i dag för att hinna med sånt som låg på hög. Jag kom inte till jobbet i tid och var bara där fyrtio minuter innan. Men den tiden tillbringades i kassan eftersom det var så himla mycket folk.

Sen började jag med tidningarna  - det som var kvar från i måndags samt allt gammalt skit som låg i tidningsrummet. Gjorde dagens tidningar och var klar strax innan halv sex. Hade dock all rapportering kvar både från i måndags och idag. Fick hjälp av Linda så att jag kunde göra rapporteringen. Halv åtta var jag klar - trettio minuter över tiden. Men nu är det gjort och det känns skönt.

Var hemma vid kvart över åtta, käkade lite glass och nu är hon halv tio. Jag hinner inte med någonting längre. Kan någon sakta ner lite på klockan!

Danny har i alla fall hunnit med en hel del idag. Klädkammaren är tömd, han har gått igenom sina banankartonger och minskat ner dem från åtta till tre. Taket är målat och väggarna spacklade. Enligt hans tidsplan är rummet klart på lördag.

Ingen har ringt på vår Blocket annons. På lördag slänger/ger vi bort alla möbler som är kvar. Nya soffan ska monteras och sen ska julgranen in.

Tack och Godnatt



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0