Insnöad kyrkogård.

Vi var till Jakobsberg i dag för dels göra en utflykt och dels för att Danny skulle få "komma hem". Vi ringde hans mormor och frågade om hon ville äta lunch med oss på IKEA i Barkarby. Hon blev jätteglad och svarade ja!

Efter IKEA åkte vi ut till gravgården där hennes man Bengt ligger begravd tillsammans med sin son. Man kan säga att kyrkogården var igensnöad!!!

Med mig i spetsen (jag hade stövlar) pulsade vi fram till graven. Det var bara toppen av stenen som stack upp. Jag borstade av stenen och skottade rent runt graven med stövlarna. Den fina ljungen kom fram under snön och sen tände vi två ljus.

Efter kyrkoäventyret åkte vi hem till mormor och fikade.

Avslutade dagen i Jakobsberg med att besöka deras centrum. Väldigt skabbigt måste jag säga. Var in på Hemköp och när man var där innen fick man en känsla av sjuttiotal...

När vi åkte hem kom vi på att vi skulle åka till svärmor och svärfar och äta middag. Sagt och gjort. Vi bjöds på lax och sjömansbiff. Inte lätt att bjuda oss på middag när vi aldrig äter samma mat. Laxen smakade underbart och jag gick nog upp ett kilo bara av att titta på den - grädde och god ost - mums!!!

Hemma igen lade jag mig på soffan med stans huvudvärk. Har gjort ont hela dagen men nu tog jag en migränmedicin också. Just nu mår jag illa och skulle nog kunna spy. Ska lägga mig och hoppas på att jag vaknar pigg som en lärka imorgon!

Natti, natti!



Skrivet av: Ewa

hälsning till Oliver:Pickomomo hälsar och tackar för att du hjälpte henne i den höga snön. Hon var så glad att du höll henne i handen och stadigt o lugnt ledde henne!

2010-02-26 @ 19:23:53

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0