Kakor i stora lass!

0d27618adfa39270b8bd36dacd0beadb.png


Kakfatet är fullt! Fatet på bilden är dock inte mitt utan Victors. Duktig som jag var efter att ha börjat mitt nya hälsosammare liv just idag så åt jag middag innan jag åkte för att gratta min bror. Normalt brukar jag aldrig äta mat innan för att kunna orka äta mer av det goda fikabrödet istället. Bra gjort av mig att ändra inställning! (vi får väl se hur länge det håller i sig...) Njöt i alla fall av en bit Budapesttårta och jag tog inte om.

Min bror fyllde i alla fall 35 idag och vi var dit allihopa och grattade honom. Det gamla vanliga gänget förutom D som var hemma och var sjuk och Kevin som är hos Camilla. Wille, Oliver och Charlie var väldigt förtjust i Melkers Lego till hans stora fasa. Många tårar där när de mindre intog hans Lego och började leka med dem. Kändes i alla fall skönt att det var Charlie och inte Oliver som förstörde mest. (tack Gud för att min son börjar lugna ner sig) Jag lovade i alla fall Oliver att han skulle få köpa en egen truck i Lego. Det var nämligen den han lekte med mest. Hoppas bara den inte var en del i den stora flygplanskartongen för då blir det dyrt. (800:- haha)

Måste även berätta att vi hade en jättebra föreläsning i dag av Björn Andersson. Han kommer från Uppsala men reser runt i hela landet och pratar om hur man ska göra för att må bra. Äta frukost, sova, hur socker påverkar vår kropp mm mm. Bästa föreläsningen på Maxi någonsin! Vi kommer nu även att få varsin egen timme med en livscoach (tror det hette så) Ska bli spännande. Jag kommer nog vilja lägga min fokusering på att lära mig att äta mat och inte bara mackor och kakor. Att fixa matlåda varje dag. (har väl en låda med mig tre gånger om året...)

Imorgon ska jag till doktorn och följa upp mina värden. Blodprover och blodtrycksmätning blir det. Får väl se om blodtrycksmedicinen gjort någon verkan och om jag har höjt bla järnet i blodet. Någon blodpudding eller leverpastej har det ialla fall inte blivit.

Kram alla









Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0