Tokig morgon utan osämja.

Efter en morgon som inte var "världens bästa" för någon lyckades vi i alla fall samla ihop oss och ta oss till våra olika skolor och dagis.

Kevin var trött och jag väckte honom kvart över sju. Frukost är ju inte hans stora passion. Oboyen dricks upp i en väldig fart och sen är den torra mackan kvar. Att vika ihop den till en tärning underlättar inte precis tuggandet. Då kom han på den briljanta idén att han skulle borsta tänderna innan han åt mackan. Jag förklarade att den skulle smaka jätteäckligt efter tandkrämen. Han lyssnade på mig och fortsatte harva med mackan. Sen efter en kvart blev det i alla fall tandborstning och sen hela mackan i munnen. Han klädde på sig och skyndade iväg till skolan. Jag antar att mackan ligger i en buske någonstans på vägen...

Victor var trött, trött, trött. Har blivit alldeles för sena kvällar och ikväll ska det banne mig vara släkt klockan tio. Var in och väckte honom säkert sex gånger. Ungen somnar på sängen med en macka i handen...

Oliver skulle kolla på tv! Hade inte tid att varken klä på sig eller att gå till dagis. Vi blev jätte sena och jag var tvungen att skicka iväg Kevin ensam till skolan. Fast jag vet att han gillar att gå själv så det var ingen panik. Jag fick jaga Oliver runt bordet och under bordet för att få på strumpor, långkalsonger mm. När han äntligen var klar med kläderna, ja då skulle han promt äta mackan som legat framme i en halvtimme. Sen satt han i soffan och åt upp hela mackan. När vi skulle ta på ytterkläderna blev det som han ville - framför tv:n.

Skönt i alla fall att man kan ha en stressig, tokig morgon utan osämja. Alla hade bråttom och var sura över något men det gick inte ut över någon annan.

Nu ska jag och D snart gå till IKEA och reklamera bordet. Sen blir det frulle innan vi går hem igen. Har nattskiftet på jobbet så jag ska passa på att sova lite middag innan jag drar till Maxi.

Ha en bra dag!





Skrivet av: camrag

Reklamera bordet? Vad har hänt?

2010-01-21 @ 13:44:33
Skrivet av: Anonym

Vart var pappa på morgonen, ingen hjälp där???

2010-01-21 @ 20:55:59

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0