Åter i Borrlövsta

Besvikelsen över att inte komma iväg till Eckerö var stor. När vi äntligen bestämt oss för att göra något så kom vi inte iväg. Att Oliver dessutom kvicknade till raskt under förmiddagen gjorde också att man blev irriterad. Fast samtidigt var det ju skönt att han blev frisk.

Nu har vi bestämt att vi åker på torsdag i stället!

Vi käkade lunch på Mc donalds och sen drog vi till Borrlövsta. Danny och ungarna badade i poolen och jag tittade på. Idag var jag skyddad med långärmad tröja och cykelbyxor. Min stackars rosa kropp behövde vila från solen. Jag kan inte förstå att jag brände mina knän - hur kan man göra det???

Vi fällde en gammal en som stod och hängde på tomten. Sen snyggade jag upp runt omkring och rensade ur. Rosbusken som Victor gnällt om så länge fick sig också en klippning. Sen bars det sten från ena sidan av tomten till den andra. Vi har börjat samla alla stenar på samma ställe framme vid parkeringen. Tanken är att vi ska hälla på jord sen så har stenarna fyllt upp sänkan bra. Blommorna fick vatten men är fortfarande törstiga. Det behövs vatten från ovan! Gräsmattan är gulbrun och där vi sått har det knappt kommit något pga torkan.

En natt med regn är allt jag önskar!!!





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0