Härlig dag på Eckerö

Vi tog cyklarna ner till Willys där vi mötte upp Emil. Sen klev vi på bussen och satt där i en och en halv timme. Bussresan gick lättare än jag trodde och Oliver satt fint stilla hela tiden.

Båtresan över gick snabbt. De två timmarna över bara försvann. Vi hann med att intaga lite mat i bistron som i mitt fall bestod av en räkmacka och en stor stark - klockan tio på morgonen!!! (är det semester så är det)

Sen gick vi in i Taxfreen men köpte inget. Vi intalade alla inklusive oss själva att det var bättre att köpa på hemresan så slapp vi bära på skiten. Smart där!

Killarna mötte upp oss med cyklarna i hamnen. Vi såg även Ewa, Thomas och Pickomommo som vi vinkade till. Sen promenerade vi längs stigen upp till Kärringsund och Camillas husvagn. Hennes kompis Thina var också där med sin son Kalle. Vi fick ett glas vin när vi kom och sen bjöds det på lunch med ännu ett glas vin innan vi begav oss ner mot vattnet. Då hade killarna redan stuckit före för de skulle hyra trampbåtar.

Vi slog oss ner vid ett bord på stranden och njöt. Fy vad härligt det är med semester! Vi snackade och ungarna badade. När de tröttnat på båtarna badade de i poolen i stället. Fanns en liten, liten också som Oliver älskade.

Sen helt plötsligt som en skänk från ovan kom det då äntligen - regn!!! En skur som varade i kanske tio minuter. Först satt vi bara kvar och njöt - det var så skönt. Men sen kom det hinkvis och då drog vi in under tak. Sen återkom det fina vädret och allt var som vanligt igen. Vilken härlig sommar vi har!

Efter bad och glassätning begav vi oss tillbaka till husvagnen. Vi snackde i någon timme innan det var dags att börja gå mot färjan. Tänk vi fatta inte att det var bråttom men när vi stod där och var på väg in ropade de att det var fem minuter kvar till sista incheck. Tänk om vi missat båten...

När vi klev på båten började vi med middag. Sen intogs spelmaskinerna. Kan konstatera att på denna resa var det Emil och Kevin som var speltorskar och Oliver låg inte långt ifrån... Själv så vann jag 40:- på ditresan som jag raskt spelade upp - easy come - easy go!

En rolig men tröttsam dag. Visst man ska inte klaga - vi åkte för ungarnas skull så vad kunde man begära. Att Oliver hade spring i benen fick man ta. Hade vi velat ha lugn och ro hade vi fått åkt själva.

Tyvärr så har det kommit något skit på linsen så de flesta korten är suddiga.