The day today!

När Oliver kom hem framåt två drog han och jag till mormor. Både han och jag var badsugna och när vi kom dit så låg redan Victor och Gurra i poolen. Först badade Oliver med dem och sedan med mormor innan jag tillslut vågade mig i. Sen låg jag där och flöt i säkert en timme och bara njöt av sommar, värme och vatten.

Runt fem begav vi oss ut på en cykeltur runt Jälla. Stannade till på Svia handelsträdgård och tittade på lite blommor och köpte glass. Sen cyklade vi runt i det härliga sommarlandskapet. Lukten av klöver, säd och hästskit - vilken lycka!!!

När vi kom ner till Vaksala kyrka ville mamma gå till sin fd granne Ingrids grav och titta. Vi ställde cyklarna och promenerade dit. Inte så långt ifrån henne ligger Maria Rhen begravd. Hon dog i cancer för några år sedan och var mamma till en kille i Victors klass. Jag fick tårar i ögonen när jag stod där vid gravstenen. Vilken underbar människa hon var! Alltid glad och possitiv. Alltid ett leende på läpparna. Jag minns som igår när Victor kom hem och berättade att hon avlidit. Maria vila i frid.

Passade även på att söka upp Jarmos grav för ett sista farväl. Han dog tidigare i år men jag har inte hunnit med att ta mig till graven. Har inte träffat honom så mycket de senaste åren men för några år sen var det nästan dagligen. Vila i frid Jampa.

Det känns nästan lite läskigt, konstigt att gå där och titta på gravarna. Folk man kännt eller vet vilka de var. Pias pappa, Gerleys man, mammas granne, en skolkamrat vars bror tog livet av sig.  

Lev livet nu - man vet aldrig när det tar slut.

När vi kom hem igen tog Oliver ett dopp med mormor och morfar i poolen medans jag slumrade till i en halvtimme. Sen cyklade vi hem och drog med Danny ut till lekparken. När vi cyklade hemåt efter en timme åkte vi förbi Pelle och Susanne som bjöd in oss på ett glas vin. Där blev vi kvar i fyra timmar...



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0