Kiss




Då var det då äntligen dags efter månader av väntan. Vi köpte biljetterna i december om jag inte minns fel.

Innan vi kom in på området var det visitering av alla. Detta kan verka smått onödigt med tanke på att vi kom in med en stor väska som ingen brydde sig om att titta i. Det mest irriterande var att vi druckit upp det vi hade med oss för att vi trodde att vi skulle få hälla ut det. Nu hade vi ju lugnt kunnat haft med oss en hel baginbox utan problem. Då hade man sluppit alla vändor till bartältet. Att ta 70:- för en Bacardi Breezer det är fan skandal.

Av förbanden Mustasch och Europe såg vi inte så mycket. Men när Kiss kom ut på scenen då var det party - party! Kan dock tycka att den första halvan var ganska långtråkig och seg. Mina favorit låtar kom i och för sig också i den senare delen. När Eric Singer sjöng Beth - då rös jag. Gene Simmons gjorde sitt solo med blodet och det var nästan lite läskigt. När han tittar ut över publiken och pekar - scary!!! När Paul Stanley åkte i en lina ut över publiken då ökade jublet. Lick it up, I was made for loving you och Good gave rock`n roll to you - Så jävla bra!

Konserten slutade med ett fyrverkeri utan dess like. Tyvärr var det inte så många som stannade och tittade då det var rusning mot t-banan. Jag gjorde något som jag aldrig gjort förut - plankade i t-banan - annars hade vi aldrig hunnit till stationen för sista tåget till Uppsala. Det var bråttom!!! Vi han i alla fall med i en marginal av en halv minut.

I Uppsala regnade det så vi tog taxi hem.

En lite fundering så här efter allt snack om Kiss. Varför heter det Bajamaja? Toaboxarna som stod på Stadion borde definitivt ha hetet Pissenissar. Inte lätt att vara tjej o lyckas kissa på dem utan att få hela rumpan full av piss. Ett tag funderade jag på om jag skulle dra av mig brallorna och stå över hålet. Men så tänkte jag att fan tänk om dörren öppnas och där står jag. Så varianten blev att dra ner brallorna och sänka ner rumpan utan att nudda bänken med varken rumpa eller händer - blev en jävla gympa övning när man var lite "upp in the air".



Skrivet av: Carina

Hahaha du borde kört "dra av byxorna och stå över hålet" iden=)

2010-06-13 @ 23:24:34
URL: http://carinaahlstrom.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Hahah!

2010-06-16 @ 23:15:42

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0