Underbar dag i Borrlövsta

Idag har jag verkligen njutit hela dagen. Så skönt att få vara ute i det fina vädret och jobba med kroppen. Gym i alla ära men vanligt hederligt trädgårdsarbete är nog lika bra. Att skotta jord och köra en full skottkärra är bra träning för armarna och axlarna.

Har grävt vidare i min rabatt och är nu klar med ca 75%. Planterade många blommor idag och det kommer bli så fint när det hela är klart. Om några år när alla blommor växt till sig och växer i varandra då har vi Borrlövstas finaste blomsterrabatt. Men fy vad det är dyrt med plantor.

Hade tänkt göra ett kryddland men energin tog slut så jag tog med alla kryddor hem igen. Vi kom på att vi kunde ju faktiskt ha dem i kruka på balkongen. Mynta, Basilika och Citronmeliss - bra att ha när det vankas sallad och Mojito!

Efter maten drog vi iväg till en stor affär för att köpa presenter till pappa, brorsan och Meja. Kan säga att Danny är sjukt avundsjuk på pappas present. Robban kommer få något som han inte vet att han behöver. Mejas present ska vi leta vidare efter.

Nu är det snart dags att hoppa i säng. Börjar tolv imorgon och Victor har sovmorgon. Detta innebär att jag kan ställa klockan på åtta - underbart! Hade inte den där jävla cykeltjuven tagit min cykel hade jag cyklat till jobbet imorgon men nu blir det bil. Mamma sa att jag kunde få ta mormors gamla cykel om jag ville. Med de breda däcken och lättrampade pedalerna kommer jag susa till Maxi. Blir dock inte imorgon.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0