Vad skulle vi göra utan IKEA?

När jag kom hem från jobbet satt det fyra instängda killar i lägenheten. Jag städade upp lite och sen bestämde jag och Danny att vi skulle gå till IKEA. Victor och Gustav som båda gärna sitter inne och spelar med neddragna rullgardiner fast solen skiner ute blev beordrade att hänga på.

Jag, Danny och Oliver gick till IKEA och grabbarna drog till Media Markt. Vi bestämde att vi skulle ses i IKEA restaurangen vid kvart i sex.

Vi kollade igenom varuhuset och fantiserade om alla möbler som vi behöver men inte har pengar till. Prio ett blir i alla fall en hylla till Oliver för nu är jag så himla less på alla hans leksaker som ligger på golvet. Stackarn han måste ju få lite struktur på sina saker.

Igår flyttade vi in vitrinskåpet igen i vardagsrummet. Fy fan vad det är fult! Och tv:bänken är hemsk! Kan någon snälla stoppa tiotusen i vår brevlåda så att vi kan gå och handla nya möbler till vardagsrummet. TACK!!!

När jag beställde 8 pizza bitar, 5 korvar och 4 dricka skrattade killen i kiosken. Jag sa att det är billigare att äta här för 85:- än att laga mat hemma.

Efter maten drog killarna hem och vi tog den andra halvan av IKEA. Sen blev det ett besök på Coop innan vi gick hem. Oliver var så duktig och sparkade på sin sparkcykel hela vägen.

Efter bad och en tallrik med jordgubbskräm somnade Oliver på stört. Han gnällde inte ens över att vällingen var slut.


Skrivet av: D

Kiss live sthlm:



http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article7276851.ab

2010-06-15 @ 11:08:48

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0