Bränd Oliver

När Victor och jag hämtat Oliver på dagis idag gick vi hem till mamma. Hon skulle bjuda på wåfflor och började med smeten. Samtidigt stod Oliver och åt på en pepparkaka. Precis som vi andra Hellers älskar han grädde. Han fick en idé om att doppa sin pepparkaka i grädden - som inte var grädde utan wåffelsmet. Han tog fram en stol och satte handen på spisen - AJ, AJ, AJ!!!

Han grät och grät. Stackars unge. Han satt i Victors knä med en kopp med snö i och höll ner sina skadade fingrar. Har aldrig hört honom gråta så mycket och länge. När det gått en timme åkte vi hem istället. Jag visste ju att jag hade bedövningssalva hemma.

Ett finger har en stor blåsa men fingret bredvid klarade sig ganska bra. Nu sover han så vi får se imorgon hur det känns. Satt i kö till sjukrådgivningen i en och en halvtimme men hon tyckte inte att vi behövde åka upp och få det undersökt. Vi skulle hålla det tort och rent och byta förband när det blev blött. Än så länge är ju blåsan hel och vi får väl hoppas att det förblir så.

Stackars min lilla älskling.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0