Det är inte mitt jobb.



Idag trodde jag att jag "hörde i syne" när jag stod i kön på IKEA. (Jo, vi var där idag igen) Framför mig och Danny i kön stod en äldre man och hans hustru. När de skulle betala tog de upp en näve småpengar och gav till kassörskan.

Tjejen i kassan svarar då surt - DET ÄR INTE MITT JOBB ATT RÄKNA ERA PENGAR!!! Men HALLÅ??? Vad är din arbetsuppgift då? Trodde att det var huvuduppgiften att räkna folks pengar när man sitter i en kassa. Danny sa högt "vad är ditt jobb då?" och jag skrattade. Tjejen svarade inte.

När vi betalat gick vi fram till de äldre människorna och sa att de var inte dem vi skrattat åt utan den knäppa kassörskan. Tanten och farbrorn skratta med oss. De tyckte att hon var dum i huvudet.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0