Fredag & Lördag

När jag slutade jobba i fredags åkte jag till Gränby med Danny och Oliver. Vi skulle inhandla en tårta och en present till Emil. Han fyllde år tidigare i veckan och vi skulle fira honom på kvällen.

Vid sex kom Emil & Kevin och då satte vi oss för att äta. Kött, potatisklyftor och beasås. Sen blev det Lets dance, tårta och lite vin.

Igår skulle Oliver premiäråka skridskor. Mamma följde med för att filma den stora händelsen. Vi gick ner till Årstaskolans is och snörde på skridskorna. Victor skulle också åka på Tomas gamla skridskor då hans egna låg hemma. Oliver var verkligen "Bambi på hal is". Skridskorna var i minsta laget och efter tio minuter fick han nog. Sen åkte han skridskor med stövlarna och lekte med boll och klubba med Victor.

När vi kom hem till mamma igen så var vi ute och lekte på tomten. Det var ett underbart väder och solen värmde. Pappa skottade i gropen och jag tog alla hårda bitar och byggde en stor snöborg. Fick hjälp av Victor som bar bitarna till mig. Oliver satt på en snöhög och lekte med Tomas gamla traktor. Det var så varmt så vi kunde vara ute utan jackor.

När vi kom hem vid fem så var Oliver jättetrött. Han skulle titta på Pettson & Findus men somnade i stolen. Klockan sex bar jag honom till sin säng och undrade lite suckande när jag skulle få gå upp i morse. Ungen sov till kvart över sex!!!

Verkar bli lika underbart väder idag - vi får se vad vi hittar på!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0