Grannar

Är så jävla less på grannar -  Fy fan!

Visst bor man i ett hus så får man tåla ljud men...

När grannen under klagar över att det rinner på hans balkong och vi vet att det är grannen över oss som häller vatten för att skura sin balkong - vi håller tyst...

När vi har tvätt på tork på balkongen och grannen börjar skura balkongen så det droppar på tvätten - vi håller tyst...

När grannarna borrar och lägger klinkers golv till elva på natten - vi håller tyst...

När det dammsugs eller möbleras om mitt i natten - vi håller tyst...

När de sex katterna sitter i trapphuset och även har bajsat utanför vår dörr - vi håller tyst...

När grannen tar vår UNT ur vår brevlåda så vi blir utan - vi håller tyst...

MEN:

Det klagades över att det stod för många cyklar i cykelförrådet och vips försvann alla "sommarcyklar". Enligt styrelsen var "sommarcyklar" barncyklar. Medlemmar i styrelsen fick ha sina kvar även fast det var punktering på fram och bakdäck och de inte använts på flera år...

Victor fick skäll av en styrelsemedlem för att han har sin reklam i trappen men det går alldeles utmärkt för pojken i huset bredvid att ha den i trappen... (att ens diskutera detta med Victor istället för mig - IDIOT!!!)

Lisa min vän som har handikapptillstånd och får parkera var hon vill fick skäll - hon fick inte parkera utanför huset...

Danny tog en cigg i somras på ballkongen efter en heldag i Borrlövsta. Det ringer på dörren och Danny går och öppnar endast i kalsonger. Utan för står grannungen över - en 19 årig kille och ber honom att sluta att röka på balkongen...

Jag gick över gräsmattan en kväll i höstas då jag hade bråttom hem eftersom jag hade migrän och ville hem och lägga mig - fick skäll av samma kärring. Hon menade på att vi skulle vara rädda om våra fina gräsmattor och inte gå på dem - HALLÅ, jag är 40 år - jag kan väl fan själv avgöra om jag ska gå på gräsmattan eller inte!

Idag hade jag tvättid mellan 7 - 10. Klockan nio ringer grannen och frågar om hon får börja tvätta? Jag svarade surt att det gick bra. Va fan ska jag va så jävla trevlig för när folk bara tar och tar men klagar tillbaka?


 

Skrivet av: Camilla.B

Bit ifrån!!!

NI måste ifrågasätta varför det går bar för vissa o inte andra. Cyklarna exempelvis och reklamen!! Är det samma sur-kärring som flyttade på min cykel när jag stod med den och väntade utanför en gång, en mörhårig utländsk kvinna tror jag?!?

2010-03-11 @ 10:31:21
Skrivet av: Freddis

Kan tänka mig att det var den blonda häxan...

2010-03-13 @ 00:14:22

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0