Grattat Filippa!

Oliver och jag har varit hemma hos Susanne och Pelle och grattat Filippa. Hon fyller 2 år idag och blev jätteglad över presenten som vi köpt. En docka som heter Fiffi. Tydligen ett barnprogram som jag missat. Hon gick i alla fall och bar på dockan hela tiden när vi var där. Vi bjöds på bullar, chokladrutor, Hallongrottor mm. Jag skrattade och sa till Susanne - fan va roligt - du bakar precis samma kakor som jag gör!

När vi satt och fikade åkte plötsligt en brandbil förbi. Säkert en bilolycka sa Susanne men jag som blev nyfiken sprang till fönstret och tittade ut. Trettio meter bort brann det för fullt i en tvåvåningsvilla på Melongatan. Vet inte hur många brandbilar och poliser som kom. Ambulansen åkte efter en stund så jag antar att ingen var hemma. Stora eldslågor slog ut och brandmännen gjorde två stora hål i taket. Stackars människor som ska få detta besked att deras hus brinner. Kommer nog inte vara så mycket kvar när det är släkt...

Nu ska jag sova lite middag innan det är dags för nattpasset på Maxi.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0