Glasstest 2010





För andra året i rad (numera en tradition) testade vi ikväll årets glassnyheter från GB. 7 olika glassar skulle provsmakas och vi satte oss vid bordet och högg in. I år fick även Oliver vara med och han stormtrivdes!

Jag kan ärligt säga att jag inte kommer att köpa någon av nyheterna förutom en - Bröllops struten - shit vilken underbar glass! Att min favoritglass sen många år tillbaka varit just pecannöt kanske har en stor betydelse. Det som om möjligt kommer hålla mig borta från denna underbara glass är priset. Tjugofem kronor är mycket.

Crazy Gum hade en pinne som innehöll tuggummikulor. När man stoppade dem i munnen så hoppade de i munnen som Poprocks. (hur många kommer ihåg det godiset?)

Magnum Gold - En glass med guldöverdrag - haha. Jag tyckte att den var alldeles för söt men det blev Victors och Dannys favorit.

Ice Cool Guitar - Vanlig choklad och vaniljglass formad till en gitarr. Tydligen ska man spara på pinnarna för enligt pappret finns det massor med olika färger. En typisk barnglass och det blev Olivers favorit. (om vi förstod honom rätt...)

Solero Fruity Ice - Kevins favvis. En isglass som smakade ananas - ungefär som sorbet. Säkert jättegod att stoppa i ett glas med sprit och göra en fräsch drink - haha!

Ben & Jerrys Peanut Butter till ett pris av 26:- Chokladöverdraget var alldeles för starkt. Ingen av oss gillade den speciellt mycket - eventuellt till en kopp kaffe...

Magnum Temtation Fruit - god men för mäktig. Torkade cranberries i och det var fräscht.

Cornetto Freestyle - Bröllops strut - LOVELY!!! Man tolkar det som en hyllning till det stundande bröllpet mellan Daniel & Victoria men tydligen är det glassgubben & glassgumman som ska gifta sig...


Sen kan man ju undra vad det var för glass som fotografen fotade på detta kort - GB:s nya Vaniljtuttar???



Skrivet av: Nikki

Glassarna ser riktigt goda ut,kanske ska införa ett glasstest här hemma med.Rolig idé faktiskt!Kram hälsa familjen

2010-03-03 @ 15:44:58
URL: http://speyside1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0