Torsdag 25 mars

Besiktningen gick kanon och jag är så nöjd. En felinstäld lampa var det enda som blev felanmält men inget återbesök krävs. Känns underbart att veta att vi har en bil som kommer ta oss dit vi vill i ett år framåt. Visst något kan gå sönder men det kommer ingen jävla överförmyndare och säger att CO halten är för hög eller liknande. Ödet som dödade min Ford...

Danny vann 45 på Lotto och jag försökte intala honom att han skulle vara glad. Han förlängde sin kupong i hopp om att vinna några miljoner på lördag. Kära Gud...

Vi besökte Media Markt och de andra butikerna och jag kunde konstatera att det var ju riktiga kanonbutiker. Speciellt i syftet att vi nu har ännu ett ställe att promenera till. Danny kan gå in på Media och jag kan gå på Hemtex & Servera. Ett perfekt promenadmål då Danny inte vill gå ut och gå utan att ha någonstans att gå till. Hänger ni mé?

Victor hade sparat pengar sen i somras för att kunna köpa sig en platt tv. Vi har hela tiden sagt åt honom att vänta till just Media Markt öppnar. Idag köpte han en tv - men på El Giganten. Tänk att de körde bättre priser än Media på vissa tv:n - allt för att inte förlora köpare till Media. Så på Victors rum står nu en LCD - tv 42 i sin kartong och väntar på att bli upplockad.

Anledningen till att den inte plockades upp idag är att Danny tagit tag i renoveringsbiten för hallarna och vardagsrummet. Vi tyckte att det var synd om det skulle komma massa damm i tv:n från spackel och annat skit. Tur att man har en förståndig unge som tyckte likadant.

Är förövrigt stolt över att han sparat ihop till denna tv själv.

Angående renoveringen så är den alltså i full gång. Danny har målat en första gång i dag - både i tak och på väggar. Känns redan otroligt skönt att slippa de gula väggarna. Hallarna blir fixade först innan han hoppar över till vardagsrummet. Sen ska det inhandlas två garderober som kommer stå precis innanför dörren. Förvaring har ju varit den sämsta tänkbara i denna lägenhet och det känns skönt att vi nu kommer kunna hänga undan alla kläder och skor. Vidare ska två speglar inhandlas och en byrå. Hallen kommer bli så stor och luftig!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0