10 - 18:30

Tiden jag jobbade idag. Skulle sluta sex men det blev så mycket och sen helt plötsligt var klockan halv sju. Ganska mycket kunder och jackpot på V75 men ingen större spelhysteri. När det var avbrott för dragning på Lotto hade vi fortfarande en 15 andelar kvar till ett värde av ca 800:-

Men med tre utrop i högtalarna, en skylt på scanningsapparaten och envist frågande lyckades jag, Nelson och Annchi få iväg dem. Den största lyckan var när Annchi fick en kund som sa - Jag tar en av alla som ni har kvar - och vips var 6 andelar borta. När jag gick fanns två andelar på Keno för 20:- kvar och jag är övertygad om att de såldes de med.

Vår älskade Elsmarie som gör mormors bolaget (V75) lyckades pricka 7 rätt och femton kunder kommer få dela på ca 12 500:-

När jag kom hem drog jag med mig Oliver och Danny till mamma och pappa. Två sjuklingar som satt och hängde. Pappa har ju varit sjuk i en vecka nu och mamma sen i onsdags. Hade ringt hem och lurat på honom en andel av Simons Megabolag så nu skulle jag casha in pengarna. Han blev lite förvånad för mamma hade inte berättat att han köpt ett. När jag ringde var han nämligen inte hemma men hon sa att han hade ändå inte sagt nej om det var han som svarat.

Oliver hittade en chokladkaka i godislådan så det blev ju till att goffa lite där. Sen blev det kaffe och några kakor.

När vi kom hem låg jag med Oliver i sängen tills han somnade. Tror att jag slumrade till en stund jag med.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0