Ett lass jord

Hade bestämt med Ove att han skulle komma ut med jord till Borrlövsta idag. För er som inte vet kan jag berätta att Ove är en stammis som är inne på Maxi minst en gång om dagen. Mannen med historier som kan få en att dö av skratt. Den ena fräckare än den andra.

Vi åkte ut före och han skulle ringa när han var på väg. När han svängde in från Hallstaviksvägen ringde han och sa att han åkte förbi bondgården. Jag sa att det var 5 km kvar och att vi skulle möta upp honom vid vägen.

Vi hann knappt upp till brevlådorna. Ut från skogen och fram på vägen kommer det största dammoln jag någonsin sett. En stor lastbil kommer i 120 på en väg som jag själv inte kör fortare än 50 på. Danny höll på att tappa hakan. Lastbilen kör förbi och vi vinkar i hundraåttio. Lastbilen stannar och backar...

Lastbilen stannar - TJENAREEEE!!! Du kan väl förfan inte säga att du står mitt på vägen när du står 50M upp på en avtagsväg?!!! Ove i högperson. Hoppa in i lastbilen så får ni åka med. Ove och Rontan i högform tar oss ner till stugan.

Ove backar in lastbilen och tippar. È kaffet klart? Jo, jag har termosen i bilen vänta. Sen har vi en underbar prat/fika stund i ca tjugo minuter. Ove i sitt esse. Ni som träffat honom vet - ni andra - jag kan inte beskriva. En dragen Rontan och Ove som han är - levererar den ena roliga historien efter den andra varvat med sexskämt.

Sen drog de lika snabbt som de kom. Kvar låg bara en stor hög med jord. Dårar!!!

Jag frågade Danny om min beskrivning av Ove stämde. Han tyckte att den stämde på pricken. Jag tror nog att han trodde att jag överdrev lite men Ove är ett orginal. En sådan där person som man antingen älskar eller hatar.

Danny och jag turades om att fylla skottkärran och att dra den ner till slänten. En drog kärran / skottade jord och den andra krattade ut. Vi höll väl på i ca tre timmar innan orken tog slut. Tror att vi betade av ungefär en tredjedel av högen.

Vi är i alla fall superglada över att Ove hjälpte oss med jorden och tack till Tomas som betalade kalaset!



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0