Kanon lördag!

Vi ska på kalas till Eleni i morgon så vid halv elva drog vi iväg till Toys are us för att köpa en present. Jag, Danny och Oliver kämpade på i blåsten. Oliver hade jätteskoj i butiken och Danny fick springa efter och jaga honom medans jag försökte hitta en lämplig present. Varför får man alltid beslutsångest? Stod och valde mellan en praktisk grej och en leksak. Blev en leksak. Samtidigt vet jag att Nicole är som jag - leksaker gör sig bäst i soptunnan - hahah!

Efter leksaksaffären tog vi en snabbis in på Hemtex. Danny slog sig ner i soffan vid ingången - ingen affär för mig sa han. Jag förstår honom för inne på Media Markt är det jag som nästan får kväljningar - fy va tråkigt!!!

Hemma igen fixade jag lunch och med lite byttor här och där fick fyra stycken restmat i olika varianter. Sen kom mamma upp för att kolla in nya tapeterna och vita väggarna. Hon gillade det lika mycket som vi.

Sen stod IKEA på tur. Vi fick även med oss Victor. Danny blev tårtsugen och bjöd på fika. Fyra vuxna och ett barn fick kaffe och bakelse för 38:- inte illa...

Sen så råkade vi gå förbi returstationen längst bort på IKEAs parkering. Mamma fyndade en stor trasmatta som hon tog till sin uteplats. Jag norpade en lika dan till vår balkong och Oliver hittade en jättestor radiostyrd bil.

Vi gick aldrig hem utan promenerade med hem till mamma. Pappa var jättedålig och låg i 40 graders feber. Vi andra åt pizza som mamma bakade och drack vin. Sen somnade jag på soffan en halvtimme. Vi löste korsord som vi brukar och hade det jättemysigt.

Var inte hemma förräns vid tio. Nu har jag plockat lite tvätt, städat och gjort fint. Skönt att vakna imorgon och allt är ordning och reda. 



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0