Treåringen ska bantas!!!



Var på treårskontroll idag med Oliver.

Allt var jättebra och han hade inga problem med ordförråd och ordförståelse. Han hade växt sen sist och var nu 101,5 cm lång. Vikten låg på 21 kg.

Doktorn sa att vi måste börja banta ner honom. Ja, eller banta och banta. Dra in på välling som mellanmål tex. Nu ska han bara få välling som frukost och till natten. Annars är det frukt som gäller. Till middagen ska det ej serveras annan dryck än vatten.

Jag känner mig inte orolig alls. Jag vet att han äter och jobbar som ett djur. Visst han är stor men faktiskt mest grov. Det finns mycket muskler i den grabben! Men ett eller två kg kanske borde bort?

Ja, ja nu blir det inte tal om någon bantning. Motion och mat ska göra denna man sund.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0