Åhhh - nej!!!

 

Lillskrutten hade ont i magen på eftermiddagen och pappa fick skynda till dagis. Inne på Årstahallen gjorde Oliver en praktspya. Ingen personal kom för att hjälpa till med trasor eller papper - trots att de såg vad som hände. Danny fick panik och tog ungen och gick istället. (Jag hoppas att ingen halkade i spyorna...)

Sen när de kom hem ville Oliver gå och sova. Somnade direkt och sov i två timmar. När jag kom hem vid åtta var han glad och satt och åt glass. Sen busade han runt i Victors rum när han försökte göra läxan. En stund senare blev han dock grinig och trött och gick självmant och lade sig igen.

Nu har jag precis stoppat in alla sängkläder i tvättmaskinen. Oliver vaknade och spydde ner hela sängen och golvet. Febern är hög och han har fått en supp. Tur att jag var duktig nog att inhandla en kartong med suppar förra veckan trots att jag inte behövde några.

Han har somnat om och blir hemma från dagis imorgon. Stackars liten. Och jag som var så glad över att jag fått min hostmedicin. Den vågar jag inte ta inatt för då hör jag inte Oliver. Blir en härlig natt! Tur att man är ledig i helgen.


Skrivet av: Ewa

Oj inte roligt med kräksjuka!

Hoppas han kryar på sig snabbt!

Och att du får sova inatt!

Kram fr en halvvissen farmor som varit hemma 2 dagar och i stort sett bara sovit.....

Suss gott!

2010-11-25 @ 22:46:56

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0