Härliga höstdag!

När jag vaknade i morse och insåg att mardrömsnatten var över och att huvudvärken var borta kunde jag andas ut. Jag följde med Kevin till skolan och sen handlade jag lite och cyklade hem igen.

Jag, Oliver och Danny åt lite frukost innan vi drog till landet. Solen sken och det var kanonväder!

Danny fogade inne i slottet och jag och Oliver var ute och njöt i solen. Jag krattade och Oliver bar löven till sophögen. Sen plockade vi pinnar, bar bort sten, tog bort lite sly och rensade rabatterna.

Oliver åt sina pannkakor i solen på en sten och det såg så himla mysigt ut. Han njöt av att få vara med oss på landet och greja.

När vi tröttnat på fixandet tog vi en promenad upp till poolen. Den var tömd och längst ner låg en fotboll. Jag och Oliver klättrade ner och spelade lite boll.

Innan vi drog hem var det dags för tömning av pottipottin - toan. Danny bar ut den på backen sen kunde inte han göra mer. Han fick kväljningar bara av att titta på den. Med instruktioner från min sambo som satt på en sten trettiometer bort med halvkräkningar och gnäll om att det luktade illa tömde jag pottipottin. Oliver var också med och inspekterade. Jag mådde varken dåligt av lukt eller den sörja om kom ut.

En av de bästa dagarna på landet någonsin. Jag önskar att jag var ledig imorgon också för då skulle jag åka ut igen. Det är så himla skönt att vara där ute i tystheten och bara njuta.





Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0