I oktober natten...

... sitter jag vaken och skriver. Somnade klockan tio men vaknade för en halvtimme sen och kunde inte somna om. Lika bra att gå upp och invänta nästa nattåg.

Dagen i Stockholm var som väntat rolig och full av upptåg. Carro och jag fick med oss en stor pokal hem - ett nyinstiftat vandringspris - till den Maxibutik i nätverket som säljer flest andelar. Tänk att vi i Uppsala säljer flest andelar av alla Maxibutiker! Har stora planer på att utöka med en daglig Bomben och Vikinglotto till onsdagar. Vi får se...

Efter kursen tog jag och Carro en sväng bland affärerna i Stockholm. Var in på MQ för att kanske lyckas bränna mitt presentkort som jag fick i mars men det ligger kvar i plånboken. Hittade ett par galonisar på Stadium för 99:- till Oliver - Everest. Nu är han verkligen utrustad för regn, rusk och kyla. Känns skönt att man kunnat utöka hans garderob till en billig penning på verkligen bra kläder.

Blev inget fynd till mig men Oliver blev överlycklig när jag kom hem med en dricksflaska från Derbyshoppen till honom. Lika Hammarby flaska som Kevin fast en grön. Slår vad om att Nicke Nyfiken flaskan kommer fram nu när han fått en ny.

Det regnade lika mycket i Stockholm som i Uppsala och cykelturen hem var BLÖT. Väl hemma blev det en stor kopp te med macka och mys framför tv:n med Oliver och Danny. Tända ljus i alla rum får en att må bra inombords. Harmoni!

Nu ska jag strax återvända till sängen och försöka somna om. Natti, natti!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0