Söndag sista oktober

Idag har jag hunnit med mycket. Oliver som vaknar tidigt vaknade ännu tidigare idag eftersom det var omställning till vintertid inatt. Klockan sex gick vi upp och tittade på tv. När klockan var nio var jag redan påväg hem från Barbro där jag lämnat Kevin.

Jag städade av balkongen och plockade bort allt. Slängde blommorna som faktiskt fortfarande var fina trots kyla och regn. Fick ihop en hel svart sopsäck med skit.

Sen bar det av till Spikgatan och återvinningen. Tror att halva Uppsalas befolkning var där i samma ärende. Sjukt mycket bilar.

Sen drog vi vidare mot Barnenshus. Danny och Oliver gick dit och jag och Victor mot apoteket. Nu har jag varit så himla duktig och köpt hem mediciner för kommande smärta och halsont. Spenderade nästan tre hundra kronor på Alvedon tabletter, Alvedon smälter i munnen, Treo, Bamyl och Zyx. Men nu är vi laddade om feber och huvudvärk kommer! (vuxenpoäng)

Sen drog vi till Biltema och inhandlade nya fälgar. Nu har "Gröna faran" fått sig en totalmakeover med tjusiga fälgar för 119:- (hahaha) Jag köpte även en present till mig själv. Jag har länge, länge velat ha en Laminator och nu har jag en egen - tjoho! Blir stiligt sen att ha på skrivbordet när vi fixat ordning i "garderoben".

Sen var det dags för fika och vi drog till mamma. Var upp till 4H och dumpade Oliver där eftersom mamma, pappa, Tomas, Melker och Meja var där. Sen åkte vi hem och fikade. Mamma hade kaffe i termos samt nybakad kladdkaka och äppelkaka. Snacka om service!

Vi blev kvar på middag också. Familjen Heller dök upp så det blev fullt bord till middagen. Tyvärr fick Charlotte dra en flygning till Umeå och blev hämtad med taxi. (Hon är flygvärdinna och  jobbar "standby" var fjärde helg och då kan de ringa när som helst för en flygning. Igår blev hon inkallad för en flygning till Turkiet. Lite mer spännande kanske än att bli inringd till en kväll på Maxi - hahah) Mamma hade gjort lasagne, vanlig och vegetarisk - jättegott som alltid!

Vid åkte vi hem och tog med oss Kevin från Barbro samtidigt. Jag kom på att jag skulle städa diskmaskinen. Körde en sådan där tvätt som man ska göra då och då. Nu jävlar är den som ny. Städen fortsatte sen i alla kökslådor som nu är i perfekt ordning - undrar bara hur länge...

Nu är det snart dax att hoppa i säng. Måndag morgon snart igen och jag har en härlig dag framför mig. Blir andelar och andra måndagsmåsten på förmiddagen och sen tidningarna - lovely!

Natti, natti!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0