Borrlövsta i regn

Igår skulle vi fixa allt inför vintern i Borrlövsta. Tömma pottipottin, plocka undan sommarmöblerna, gräva om i rabatterna och dyl. Blev inte mycket gjort då det regnade i princip hela tiden.

Mamma och pappa kom ut efter en tripp till Thuns och vi grillade tillsammans. Regnet ökade i styrka och det slutade med att alla stod och åt under varsitt träd medans Victor satt ensam vid bordet och åt. Han hade regnjacka och kapuschong och brydde sig inte. Vi bestämde oss i alla fall för att dricka kaffe inne i huset.

Riktigt mysigt att kura ihop sig därinne och höra regnet smattra utanför. Efter fikat åkte mamma och pappa hem och tog med sig ungarna. Danny fixade med listerna runt dörren och grundmålade. Nu är det klart där och inga råttor kan komma in den vägen i höst/vinter. Hoppas bara att vi inte hade någon inne i huset redan för då kommer den inte ut.

Jag var ute i ösregnet och tog bort den sista jorden som fanns kvar av det vi fick av Ove. Fyllde igen massa vattenhål och sen sådde jag gräs. Nu är vår tomt relativt plan. Fast till våren blir det säkert att beställa ett lass jord till.

När vi kom hem åkte vi till mamma för middag. Sen löste vi korsord i vanlig ordning. När Här är ditt liv började med Mats Wilander somnade jag in. Vaknade när det slutade och då gick vi hem. Klockan tio låg jag i sängen och sov. Vaknade vid halv tre och då kunde jag inte somna om. Satt vid datorn ett tag innan jag lade mig igen.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0