Fy fan va bra!

Jag var till tandläkaren i går. Pga graviditet, lathet, rädsla och fattigdom var det närmare sex år sedan jag var där sist. Men igår var det dags - tackade t.o.m nej till att ta ett extrapass bara för att gå till tandläkaren.

Eller bara och bara - det var verkligen på tiden!

Jag gillar verkligen inte tandläkaren men igår var jag nog räddare för slutnotan och vetskapen av alla kommande hål som skulle fixas till än själva ingreppet - det var ju bara en undersökning.

Jag pladdrade på med tandläkaren medans han tog alla bilder och jag skrattade hela tiden. (Dels för att han var så trevlig och dels för att jag var nervös) Han sa t.o.m att jag var en av de gladaste patienterna han någonsin haft.

Gissa om jag var glad när det visade sig att jag bara hade ett hål - ETT HÅL!!!

Efter lite tandstensskrapning och sexhundratjugofem kronor fattigare gick jag hem med ett stort leende på läpparna. I handen hade jag två flaskor med flux - flourskölj. Här ska bannemej inga fler hål komma till världen.

Den 1:a juni fick jag tid för lagning - lång väntan tyckte jag men sköterskan sa att det var så nu för tiden. Tandläkaren sa att lagningen skulle kosta runt 1000.

Jag kände mig som en vinnare då jag hade väntat mig ett utfall på minst fem hål och en nota på över 10 000 kronor. Fy fan va bra!


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0