Nu kommer ungarna!

Idag efter dagis tog jag med mig Oliver och gick till mamma. Sen tog vi en promenad upp till Årsta 4H. Jag mötte nämligen en granne när jag gick till dagis som hade varit på 4H lite tidigare. Hon berättade att det fanns killingar som var två timmar gamla där uppe.

Och om de var söta!!! En stolt getmamma stod med sina två små nykomlingar och mös.

Nu är våren här och det kommer pluppa ut små söta ungar från både getter, får, grisar och kor. Man kommer gå dit hela våren och sommaren och titta på dem och klappa dem och tycka att de är så söta.

Och sen till hösten när de är "stora" slaktas de och ingen undrar över var de tagit vägen. Är det inte lite sjukt?

Skrivet av: Carina

Men usch och fy, säg inte så...hur ska jag kunna njuta av oxfilen och skinkmackan nu?!!!

2011-04-06 @ 19:26:29
URL: http://carinaahlstrom.blogg.se/
Skrivet av: Freddis

Hihi - jag tror inte att det blir vare sig skinka eller oxfilé av djuren på 4H i Årsta. Möjligtvis någon lammstek...

2011-04-06 @ 22:30:26

Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0