Fixat!

All smutstvätt är ren - tvättkorgen är tom!

Att ha som rutin att tvätta i tvättstugan på tisdagarna känns som en bra lösning. Det blir lagom mycket tvätt och jag vet när jag ska tvätta. Flyttar jag plutten när jag är klar på kvällen så finns det alltid ledigt tisdagen efter. Ett smart drag som jag kommer fortsätta med.

Till middag gjorde jag kycklingklubbor med ris. När jag körde klubborna i ugnen hällde jag på soya, honung och grädde. När kycklingen var klar redde jag av skyn till en sås. Jag var ju tvungen att smaka och den smakade så himla gott - vilket ledde till att jag faktiskt hade några skedar med sås på mitt ris också - trots att jag inte äter pulla...

Plockade med mig lite godis hem idag också. Det blir perfekt att ha till min fyrtioårsfest. Eftersom jag kan mina laster så tejpade jag påsarna så att jag inte skulle gå och nalla. Insåg dock att det inte skulle hålla. Så när jag slängde in tvätten i torktumlarna tog jag en promenad till mor och far och lämnade allt godis där. Mamma var noga med att kolla att de var igentejpade så att inte hon skulle gå och nalla istället...

Imorgon är jag ledig. Då ska jag och Susanne gå till Nickis med snorungarna. Blir säkert en sväng till IKEA också.



Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0