Texas Longhorn

Efter mötet med Interpress på Maxi mellan 16 och 18 drog vi iväg ner på stan för att käka mat. Vi hade ännu en gång vunnit Läsglädjekampanjen (tredje gången på raken) och fick som pris att gå ut och käka.

Texas var kanske inte min typ av restaurang med övervägande kött på menyn. Det fanns en rätt som bestod av 1 kg kött. Vem fan orkar äta ett kg kött?! När man gick in på toaletten möttes man av tavlor i svartvitt på kossor.

Jag beställde in en hel gratinerad hummer för 350:- Till det serverades bakadpotatis med vitlökssmör och någon annan gegga som var typ som gräddfil. Med tanke på hur mycket vitlökssmör jag bobbade i mig kommer jag inte lukta speciellt gott imorgon men gott var det!




Efter maten kom snacket om man skulle eller inte skulle äta efterrätt. Jag och Carro var ju säkra redan från början att vi skulle göra det. Hon och jag är sådana där personer som äter lite mindre mat just för att få plats med efterrätten.




Jag tog en kladdkaka som innehöll Oreo kex. Den var jättegod men hade dock smakat ännu bättre med lite kaffe till. Vet inte varför jag inte beställde in det.

Linda Marie beställde in något som var som en chokladmuffins och inuti var det alldeles kladdigt av choklad. Smakade jättegott!

Carro beställde in den tredje efterrätten som fanns - en cheesecake. Den var dock inte speciellt god och stod nästan orörd kvar på fatet när vi mumsat klart. Alla smakade men det var ingen som föll för den och tryckte i sig den.

Vi hade en jättetrevlig kväll och ser nu fram mot nya utmaningar. Klarar vi vår största utmaning i höst så blir det en tripp till Golden Hits i Stockholm - inte illa!





Ett tips till denna restaurang som hade väldigt god mat i väldigt stora portioner. Stäng en dag och städa! Jag har aldrig sett en sådan smutsig restaurang. Dammigt överallt. De vita ljusen i ljuskronorna var så dammiga att de var svarta...


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0