Lägg en pizza på Ica

Till skillnad från de flesta av mina arbetskamrater som hade "näradödenupplevelser" idag mådde jag skitbra. (Kan bero på att jag höll mig hemma igår) Maxis sommarpersonalfest var igår och alla hade inte turen att vakna pigga och fräscha. En del var naturligtvis lediga men några få fick bita i det sura äpplet och ta sig till Maxi.

En älskad kollega ringde vid tio och undrade om jag kunde jobba åt honom. Jag skrattade lite och sa - men du, jag jobbar ju redan... Erbjöd mig dock att stanna några timmar om det behövdes.

Jag tänker inte sprida massa rykten och späda på något för har det varit personalfest så har det. Den här killen är så skärpt så att han går ut och springer en timme innan jobbet bara för att komma i form. Vilket dock inte funkade. Hur fan kan man gå ut och jogga när man är bakis???

Som den underbara perfektionist han är skötte han sitt jobb galant trots att han hellre velat lega hemma o sova och kanske gjort en pizza eller två. Ingen kund kunde någonsin ana i vilken kondition han var. Jag hade aldrig fixat det.

Sen började brudarna droppa in. En del hade bakat sina pizzor igår och andra nu på morgonen/förmiddagen. Den sötaste av dem alla skulle göra det när hon kom hem runt åtta.

Och för dem som inte gjorde pizzor blev det väl pizza till lunch/middag kan jag tänka. Brukar vara perfekt dagen efter mat.


Kommentera inlägget här:

Jag som skriver heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0